Elegancka ozdoba na szyję, noszona zazwyczaj przez kobiety podczas wyjątkowych okazji. Najczęściej wytwarzany z jest w postaci różnorodnych splotów. Do najpopularniejszych zaliczany jest: splot pancernika, galibardi, bismarck, czy popularny splot kostkowy. Klasyczny naszyjnik często połączony jest z medalionem lub wisiorkiem o różnych wielkościach. W czasach starożytnych, pierwsze naszyjniki wyrabiano ze sznurków, metalu i rzemieni. W zależności od kultury i cywilizacji, nierzadko połączone były z kamieniami, również szlachetnymi. Jednym z najstarszych naszyjników pochodzących z czasów starożytnych, jest odnaleziona biżuteria królowej Pu-Abi. Ozdoba została wydobyta w mieście UR, w grobowcu sumeryjskiej władczyni. Powstanie naszyjnika datuje się na 2600 lat p.n.e. Został on wykonany ze złota i lapisu lazuli. Obecnie naszyjniki tworzone są z różnorodnych metali – w tym również półszlachetnych. Najczęściej ozdabiane są kamieniami o różnych kształtach i wielkościach. Mogą stanowić zarówno gustowny dodatek do codziennych stylizacji, jak i elegancki element biżuteryjny na specjalną okazję.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.