I jak identyfikacja właściwości minerałów i kamieni szlachetnych
Mianem kamieni szlachetnych najczęściej określa się cztery najtwardsze kamienie naturalne, posiadające powyżej 7 punktów w skali Mohsa. Dotyczy to diamentu, szafiru, szmaragdu i rubinu. Wszystkie inne kamienie zaliczane są w poczet kamieni półszlachetnych i syntetycznych, powszechnie stosowanych do wyrobu biżuterii. Większość kamieni szlachetnych są to minerały, które zostały uformowane w skorupie ziemskiej, na skutek oddziaływania procesów geologicznych. To sprawia, że każdy minerał posiada określony skład chemiczny i zbudowany jest z licznych atomów, ułożonych w unikalny dla siebie sposób. Fizyczne i optyczne właściwości kamieni szlachetnych nie ulegają zbyt wielkim zmianom, dlatego mogą stanowić podstawę do ich identyfikacji. Wymaga to jednak specjalistycznej wiedzy, umiejętności oraz zastosowania sprzętu gemmologicznego. Natomiast podstawowymi wyznacznikami, pozwalającymi wstępnie oszacować autentyczność kamieni są m.in.: twardość, kolor, inkluzje, szlif i oprawa. Chcąc zyskać pewność co do zakupu odpowiedniego kruszcu, warto wybierać wyłącznie sprawdzone marki biżuteryjne.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.